Top

Update Case by Case

Case By CaseBrand Awareness Update Case by Case
IMG_20190513_174510

Update Case by Case

Frequent krijg ik als business coach de vraag. Geert wat doe je inhoudelijk met Case by Case? Waar ben je dagelijks mee bezig en hoe slaag je erin om je agenda (en die van collega’s consultants) te beheren?
Laat me eerst zeggen dat vandaag heel wat mensen (klanten, prospecten, professionele relaties,…) de neiging hebben om op je voorhoofd een stempel te plaatsen die het makkelijk maakt om je ergens in een vakje te duwen of noem het categoriseren. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat mensen meerdere competenties en vaardigheden hebben. Als ik dit toepas op de activiteiten van Case by Case betekent dit concreet dat de opdrachten zeer divers en gevarieerd zijn!

Voor alle fans, geïnteresseerden en nieuwsgierigen hier een beperkt overzicht van de projecten & trajecten waar Case by Case met veel goesting en overtuiging de tanden heeft ingezet in het eerste semester van 2019. Fasten your seatbells! À propos, om confidentiële redenen kan ik niet alle namen van de bedrijven publiek maken.

I love Sales
Voor het Direct Mailbedrijf MASTERmail van Danielle Vanwesenbeeck heb ik gedurende een jaar de rol van sales director opgenomen. Eén dag op weekbasis het salesteam leiden (sales meetings, field coaching,…), op zoek gaan naar nieuwe opportuniteiten of nog workshops (creativiteit in direct mail, direct mail en GDPR,…) voor klanten en prospecten uitwerken. Met twee voeten in ‘the field’ zitten en intens samenwerken met een gedreven en enthousiast team is wat mij betreft altijd meegenomen. Als je dit dan ook kan combineren met sales trainingen bij een aantal topbedrijven zoals Douwe Egberts dan is het geweldig om die link met sales te behouden 😊.

Voor Mc Kesson (een internationale speler in de pharmasector) heb ik vanuit Case by Case en samen met een Franstalige collega de District Managers van Lloyds Pharma mogen begeleiden. Twee dagen interactief op zoek gaan naar het waarom van de job en vooral werken aan de vaardigheden en competenties van de DM’s en dit alles in een geweldig kader van Maasmechelen Village Valley.


Over ITO-principes, daadkrachtige communicatie en betrokken medewerkers
Voor een grootbank in het Antwerpse mag ik op jaarbasis een 4-tal workshops begeleiden rond ‘Work smarter, not harder’. Hoe kan je op basis van het ITO-principe (Ik, Technieken, Omgeving) efficiënter je rol opnemen op de werkvloer en een betere work-life balans vinden. 2 dagen interactief werken met steeds oog voor het individu achter de medewerker. Fijn om horen tijdens de individuele feedbacksessies dat leidinggevenden en medewerkers de tips meepakken, toepassen en concreet succes boeken. Meer hoeft het niet te zijn.
 
Over banken gesproken, als je kans krijgt om (in onderaanneming) ‘private bankers’ te begeleiden rond proactieve en daadkrachtige communicatie en vooral hoe zet ik mijn meerwaarde als private banker in de kijker is dat toch wel een fijne uitdaging. Als business coach ga je In dialoog met hen, geef je inzichten en werk je samen om het vanuit hun sterktes anders aan te pakken.

Welk bedrijf of organisatie droomt er niet van om van al haar medewerkers trotse ambassadeurs te maken? Een bedrijf in ‘safety en security’ voegt de daad bij het woord en samen met de directie heb ik hier een actieve bijdrage kunnen leveren met het invullen en het faciliteren van de Ambassador Day. Topevent, uitstekende reacties en een prima combinatie van inhoud met funactiviteiten.

           

Heel veel voldoening en plezier viel er ook te halen uit het 4 daagse business seminarie van Case by Case in Fins Lapland (check alvast volgende link https://www.casebycase.be/liiketoiminta-seminaari-levi-suomi-helmikuu-2019/). Met 20 CEO’s, managers en zaakvoerders op een inhoudelijke en zinvolle manier werken rond een aantal professionele uitdagingen geeft absolute meerwaarde. Voor mij staat het nu al vast dat er in het voorjaar van 2020 een nieuwe editie aankomt. 

Change is vandaag geen buzzwoord meer. Elk bedrijf zit wel in één of andere transformatie. Uitdagingen à volonté en dit zowel op strategisch – als tactisch vlak.  Digitalisering, klantgerichtheid en medewerkersbetrokkenheid zijn 3 thema’s die frequent terugkomen. Hoe ga je van A naar B, welke hindernissen komen we tegen en hoe gaan we vanuit een gedeelde visie samen aan de slag. Voor oa. Uniglobe Travel, Mc Kesson en KLAV heeft Case by Case de eer en genoegen om op een pragmatische en realistische manier objectieven te stellen, de mouwen op te stropen en samen op zoek te gaan naar concrete resultaten. Niet altijd evident maar wel opdrachten en trajecten die voldoening geven en daar draait het finaal om.

Voilà, zo hebben jullie meteen een zicht wat Case by Case naast ‘de business coachings/mentoring van leidinggevenden en medewerkers’ doet. Deze individuele begeleidingstrajecten blijven natuurlijk tot de core business behoren van Case by Case.

Interesse in een kennismakingsgesprek? Aarzel niet en neem even contact op. Wens jullie bij deze nog een ontspannend en rustgevend verlof.