Top

Voorkeurslijst 2017

Case By CaseCoaching Voorkeurslijst 2017

Voorkeurslijst 2017

Wie is Geert Serneels als business coach & change consultant, wat drijft hem en wat spookt hij in hemelsnaam professioneel uit ? Klinkt wat Jambersiaans en toen ik einde 2016 in een blog (zie mijn Linkedinprofiel – Voorkeurslijst 2016) wat inzicht gaf wat mijn professionele activiteiten zijn kreeg ik heel wat positieve feedback van collega’s en andere ‘fans’.

Je kan het natuurlijk ook een zekere vorm van onbedoeld voyeurisme noemen, maar na de reacties van een aantal lezers deel ik ook graag nu weer mijn ‘lucky 7 ervaringen’ voor het eerste semester ’17.

1. Tevreden klanten keren terug

Altijd fijn als bestaande klanten (ABN AMRO, Ogilvy IC, KPMG,…) voor een nieuwe business coaching opdracht weer voor Case by Case kiezen. Geeft een gevoel van waardering maar ook een signaal dat je samen met de coachee het verschil hebt kunnen maken.

2. Farming & Hunting

Als consultancyorganisatie blijft het een uitdaging om het evenwicht te vinden tussen enerzijds het ‘farmen’ van je bestaande klanten en anderzijds – na en naast het uitvoeren van je opdrachten – op zoek te gaan naar nieuwe opdrachtgevers. Op zich tijdrovend maar altijd boeiend als je via mond-aan-mondreclame (ook wel eens ‘Customer Delight Management’ genoemd) in enkele nieuwe professionele omgevingen actief mag zijn. Bij deze een ferme dank u wel voor nieuwe klanten zoals CKV, Ingenico e-payment solutions, Learning by Lux of The Tipping Point. Was alleszins fijn kennis te maken en succesvol samen te werken.

3. Altijd dichtbij

Via één van mijn opdrachtgevers – Ogilvy – werk ik al jaren voor een Belgische ICT-service provider waar Customer Centricty hoog in het vaandel wordt gedragen. Begin 2017 kreeg ik de kans om met de logistieke verdeelpunten samen te werken. Via workshops en opleidingen timmerden we met de leidinggevenden en de medewerkers keihard aan het versterken van hun interne communicatie, de klantenbeleving en het bieden van professionele meerwaarde in hun dagelijkse werkomgeving. Uitermate boeiend om doen en vooral het feit dat je impact hebt op het resultaat geeft je toch wel de nodige voldoening.

4. Onderaanneming = fun

Het voordeel van in ‘onderaanneming’ te werken is dat je je kan focussen op het voorbereiden en het uitvoeren van de opdrachten. Sinds het najaar 2016 werk ik intens samen met een aantal opdrachtgevers en verzorg voor hen heel wat (field) coachingopdrachten. One to One’s met account managers en area sales managers zijn wat mij betreft steeds verrijkend. Je zoekt de fit met de coachee, waardeert sterke punten, benoemt verbeterpunten en gaat finaal samen met hen op zoek naar oplossingen. Kan het mooier ?

5. Interim Field Sales Management is fun

De voorbije weken was het weer genieten met een tijdelijke opdracht als ‘Interim Field Sales Manager’ bij CPM Belgium. In afwachting van de start van de Field Manager je 6 weken lang uitleven als field coach bij een geweldig jong, tof en dynamisch flying salesteam dat voor heel wat A-merken de supermarkten bezoekt. Samenwerken met toppers of toppers in wording zoals Roos, Roxane, Alex, Veerle, Wouter en Sanne was niet alleen aangenaam maar ook… intens. Love my job.

6. Persoonlijke efficiëntie troef

Via the Tipping Point kreeg ik de vraag om voor een financieel bedrijf een opleidingstraject op maat uit te werken rond ‘persoonlijke efficiëntie’. Inzicht in jezelf, het stellen van prioriteiten, omgaan met omgevingsfactoren,… het zijn allemaal elementen die ‘key’ zijn in je persoonlijke efficiëntie. Via een interactieve training en een individueel begeleidingstraject was het meteen focussen op het resultaat. Niet alleen mensen overtuigen van hun mogelijkheden en vaardigheden maar ook samen concreet werken aan een actieplan dat als leidraad dient voor wat heet ‘de implementatie’ !

7. Luxe om voor Lux te werken

Het is verrijkend om af en toe wat nieuwe professionele omgevingen op te snuiven. Dit voorjaar was er zo een opportuniteit om samen te werken met ‘Jan Lux’. Een krak in zijn vak op het vlak van vaardigheidsopleidingen. Meteen een fit vanaf het eerste moment, wederzijds vertrouwen en al snel een eerste opdracht voor de Clixxs-consultants. Tevreden Clixxs-consultans, een tevreden Jan Lux en een tevreden business coach – trainer Geert Serneels. Wat wil een mens nog meer…

Voilà, zo hebben jullie meteen een inzicht in mijn doen en laten! Interesse in mijn aanpak of wil je eens vrijblijvend praten, aarzel niet en bel me even. We hebben de ganse zomer om tijdens een koffiebreak van gedachten te wisselen.

Wens jullie bij deze alvast een ontspannende zomervakantie 2017.